Ik heb een collega die steeds foto's van mij op Facebook plaatst en mij daar ook in tagt, hoe stop ik dat?

Ik wil niet steeds getagd worden, en die foto's staan op openbaar, dat wil ik ook niet. Hoe stop ik dat?

10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
leuke collega..
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Hij bedoelt het niet verkeerd, maar hij begrijpt gewoon de privacy instellingen niet, ook niet als ik het uitleg. Dus vandaar dat ik wil weten of ik het zelf ook uit kan zetten.
Poet
10 jaar geleden
Wijs hem op goeievraag.nl en binnen de kortste keren heeft hij geen tijd meer voor FB!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wahaha ja daar heb je misschien best wel gelijk in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien vragen of hij geen foto's meer wil plaatsen waar jij op staat?

Het beste antwoord

Je kunt de tags zelf verwijderen, of je kunt die collega helemaal blokkeren, dan kan hij jou niet meer taggen. In onderstaande link meer uitleg over privacy en taggen.
Ik heb het gevoel dat ik in het verleden ook kon aangeven dat tags alleen geplaatst mochten worden na mijn toestemming, maar dat kan ik nergens meer vinden, helaas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja dat laatste kan ik wel vinden, maar daar gaat het alleen om je eigen tijdlijn. Dus Kees tagt jou, dan kan jij zeggen "dit niet op mijn tijdlijn plaatsen" maar dan staat het nog wel steeds op de tijdlijn van kees.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja precies! Volgens mij kon ik 2 jaar geleden nog aangeven dat ik toestemming moest geven voor een tag.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat is er nog steeds, in twee soorten, bij de privacy instellingen: Tijdlijn & Taggen: Berichten bekijken waarin je door vrienden bent getagd voordat ze op je tijdlijn worden weergegeven?
Aan of uit.
Bij Uit word het gewoon geplaatst, bij aan, krijg jij een melding voor goedkeuring. Maar als jij het dan af keurt, komt het alsnog op de persoonlijke pagina van die vriend. En je hebt:
Wanneer je in een bericht bent getagd, welke nog niet toegevoegde gebruiker wil je dan aan het publiek toevoegen? (Die heb ik op "alleen ik" staan. En er is:
Tags controleren die mensen toevoegen aan je eigen berichten voordat de tags worden weergegeven op Facebook?
Schakel 'Tag bekijken' uit als je de tags die vrienden aan je inhoud toevoegen, niet wilt bekijken voordat ze op Facebook verschijnen. Als iemand die geen vriend van je is een tag aan een van je berichten toevoegt, wordt je altijd gevraagd of je de tag wilt bekijken.
Vergeet niet dat wanneer je een tag goedkeurt, de persoon die is getagd en zijn/haar vrienden je bericht kunnen zien.
Die heb ik ook "Ingeschakeld" En toch als die collega (tevens vriend) iets plaatst komt het nog steeds op Facebook, maar niet op mijn tijdlijn.
En hij heeft alles openbaar staan, heel irritant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pfffft, dan helpt er maar één ding: nog een keer vragen of hij er mee op wil houden, zo nee: ontvrienden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja alleen dat vind ik een beetje hard, het is geen onaardige man (62) ik mag hem erg graag zelfs. Lastig hoor.

Andere antwoorden (1)

In de privacy instellingen (klik op het tandwiel rechtsboven en selecteer "privacy instellingen") heb je in het linker menu een kopje "tijdlijn en tagging"

Daar staat in duidelijke taal hoe je kan voorkomen dat deze foto's automatisch geplaatst worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja op je eigen tijdlijn, maar niet in het nieuwsoverzicht.
Of kan dat niet? Of begrijp ik het gewoon verkeerd?